کد خبر: ۹۳۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴

جیبم را خالی نکن|خانم مانیکوریست حواس پرت و هزینه‌های گزاف آرایشگاه‌های شمال تهران

وقت کارت کشیدن وقتی رقم ۸۰۰ هزار تومان را روی فیش دیدم، آه از نهادم بلند شد.
جیبم را خالی نکن|خانم مانیکوریست حواس پرت و هزینه‌های گزاف آرایشگاه‌های شمال تهران
آفتاب‌‌نیوز :

آخر هفته گذشته، برای رسیدگی جزئی به ناخن‌های دست، راهی آرایشگاه همیشگی در یکی از محله‌های متوسط تهران شدم. خانم مانیکوریست، در حالی‌که یک دستش را به موبایلش گرفته بود و بدون اعتنا به نارضایتی آشکاری که در چشم‌هایم وجود داشت، کارش را تند و تند تمام کرد و آخر کار ۴۰۰ هزار تومان ناقابل پول گرفت.

از در که بیرون آمدم و به نور ظهر تابستان رسیدم، تازه مشخص شد که چطور برخلاف دو سال گذشته، با بی‌دقتی کامل، بدترین کار ممکن را برایم انجام داده. همانجا تصمیم گرفتم دیگر هرگز پا به آرایشگاهش نگذارم و یک جانشین کم‌حرف‌تر برایش پیدا کنم. کار آنقدر خراب بود که مجبور شدم فوری در آرایشگاه دیگری در شمال تهران وقت بگیرم.

روز جمعه پا در آرایشگاه جدید گذاشتم. خانم ناخن‌کار موبایلش را کنار گوشش نگه داشته بود و به آن طرف خط درمورد شام دیشب توضیحاتی می‌داد و قصد قطع کردن هم نداشت. از همانجا باید می‌فهمیدم که قرار نیست شاهکاری لایق آن آرایشگاه پرزرق و برق و مشهور بیافریند. کارش که تمام شد، اوضاع اصلا خوب نبود، اما حداقل به بدی روز قبل هم به‌نظر نمی‌آمد.

 وقت کارت کشیدن، اما وقتی رقم ۸۰۰ هزار تومان را روی فیش دیدم، آه از نهادم بلند شد و تصمیم گرفتم دیگر هرگز به فکر مرتب کردن ناخن‌هایم نیفتم. اما این همه ماجرا نبود. یعنی تفاوت قیمت‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شد. کوتاهی مو، در مناطق مرکزی تهران اغلب کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد. آرایشگر‌هایی که خود را پنجه طلا می‌دانند و همه وقت‌هایشان از چند روز قبل پر است، روی ۴۰۰ هزار تومان کار می‌کنند و کسانی که در آرایشگاه‌های کم‌سروصداتر مشغول هستند، با ۲۵۰ هزار تومان هم مو کوتاه می‌کنند.

اما در آرایشگاه‌های شمال تهران اوضاع متفاوت است. اگر از یکی از ارزان‌ترین‌ها، برای یک کوتاهی جزئی وقت بگیرید به شما خاطرنشان می‌کنند که هزینه ۸۵۰ هزار تومان است و قرار نیست در انتها، موهایتان را سشوار بکشند. دیگری می‌گوید دوره‌های کوتاهی مو را در دوبی گذرانده و بلاگر‌ها برایش صف کشیده‌اند، اما مبلغ کوتاه کردن موی او، حداقل یک میلیون تومان است.

حالا اگر بخواهید دستی به سر و روی ابروهایتان بکشید که کلا بین پنج تا هشت دقیقه زمان می‌برد، باز هم رقم‌ها بدون اینکه نمایان‌گر کیفیت کار باشند، متفاوت است. مثلا در گیشا شما می‌توانید نزد یک آرایشگر مشهور کارتان را با ۱۵۰ هزار تومان راه بیندازید و در خیابان زغفرانیه برای مشابه همان کار ۳۰۰ هزار تومان بدهید، اما به همین هم ختم نمی‌شود.

آرایشگر دیگری در خیابان فرشته، ۵۰۰ هزار تومان برای برداشتن ابرو را کاملا طبیعی می‌داند. آنقدر که شما به گوش‌هایتان شک خواهید کرد و فکر می‌کنید از ۵۰ هزار تومان حرف می‌زند. هرچه کاری که می‌کنید، پیچیده‌تر باشد، تفاوت بین قیمت‌ها بیشتر است و باید خودتان را برای پرداخت هر پولی آماده کنید.

منبع: روزنامه هفت صبح 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین